maanantai 4. helmikuuta 2013

Pyöräillen ja herkutellen Suomi-neidon ympäri 2013

http://www.facebook.com/AntaaHyvanKiertaaPyoraillenKohtiParempaaHuomista














Hei!!!!

   Nimeni on Mari Laulumaa, ja minä rakastan pyöräretkeilyä kauniissa maassamme.
Jo vuosia olen haaveillut kiertäväni tämän maan kiireestä kantapäähän, ja yhdistäväni rakkauteni pyöräilyyn,sekä herkullisiin aitoihin makuihin  - ja tänä kesänä saan vihdoin unelmani toteutumaan perusteellisesti!

   Minä olen aivan tavallinen tyttö, valmistuin juuri tarjoilijaksi.
 Minun sydäntäni lähellä on ollut jo vuosia Suomalaiset maatiaiskotieläimet:

http://www.marinmaatiaiset.net/

Minulla on myös maatilatalouden tutkinto,ja tein aikoinani töitä myös lypsykarjatiloilla...
Suomalainen ruoantuotanto on myös minulle läheistä, ja tällä pitkällä pyöräretkelläni haluaisin omalta osaltani tuoda esille tätä monipuolista ammattitaitoa ja niitä ihmisiä,jotka omalla uutteralla työllään meille takaavat laadukkaita raaka-aineita: maitoa, lihaa, viljaa jne....

   Ja nyt minulla olisikin teille tällainen kaino pyyntö,

 Haluaisin päästä vierailemaan ja tutustumaan seuraaviin paikkoihin:

 - lypsykarjatila, jossa on suomalaisia maatiaisrotuja
- lihatila, jossa kasvatetaan suomalaisia maatiaisrotuja
- luomulihatila, jossa voisi olla esim. ylämaankarjaa
- lammastila
-luomusikatila
-pienkanala, jossa olisi maatiaiskanarotuja
-hunajatuotantoon tutustuminen
- vuohitila ja esim. vuohenjuuston tekoon tutustuminen
- marjaviinitila
-porotila
kalastajan mukaan pääseminen esim. Ahvenanmaalla


  Yllämainittujen paikkojen lisäksi myös torit ja kauppahallit ja lähiruokakohteet tulevat saamaan huomiota retkelläni. Tulen kirjoittamaan tänne blogia ahkerasti, ja liitän mukaan kuvia ( omat kuvasivut muualle),sekä mahdollisia linkkejä ja suosituksia erilaisiin kohteisiin....

  Miksi minä tätä teen??? Mitä minä tästä saan??
  Jos joku ajattelee,saanko minä tästä jotain korvausta tai sponsoritukea,niin vastaus on molempiin EI!! Kukaan ei minulle maksa mitään, eli taloudellisesti en tästä itse saa mitään (ainakaan vielä kukaan ei ole ilmoittautunut sponssaamaan)

Miksi sitten tätä teen?? Eihän kukaan nykyään tee mitään pelkästä intohimosta ja hyvästä mielestä..poikkeus vahvistaa säännön,sillä minä teen!
Minä ihan oikeasti rakastan tämän maan tutkimista polkupyöräni kanssa. Ja minä todellakin pidän hyvästä ruoasta ja hyvistä mauista, konstailemattomasta ja rennosta otteesta elämään ja ruokaan.

 Minua suututtaa todella paljon, että suomalaista maataloutta ollaan polkemassa jalkoihin, ja koko ajan tuodaan ulkomailta enemmän elintarvikkeita, vaikka meillä olisi täällä sitä omastakin takaa.
Maaseutumme ja pienet kylämme ovat minulle tärkeitä, ja koko Suomi kokonaisuudessaan arvokas ja kaunis maa, eikä vaan kaupungit ja niiden lähiöt.

     Minä teen tätä suurella sydämellä, ja toivon,että saan vietyä eteenpäin sekä Suomea matkailumaana kuin myös maana,jolla on todellakin oma hieno ruokakulttuurinsa.

 Lämmöllä: Pyöräilevä kotikokki ja herkkusuu: Mari Laulumaa

ps. Pyöräretkeni tarkempi reittisuunnitelma tulee tänne lähiaikoina, samoin kevään aikana tekemäni retket...sen mukaan voi sitten järjestää niitä mahdollisia tilavierailuja ym.kohdevierailuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti