sunnuntai 24. helmikuuta 2013






                 Upeaa aurinkoista talvipäivää kaikille!!!!

    Tänään se todellakin tuntui oikein käsin kosketeltavasti - meinaan kevään tulo. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta,oli aivan tyyntä ja lumi kimalteli auringonsäteiden alla kuin timantit...luonto oli kauneimmillaan. Kävelin pitkät pätkät jäällä, ihmettelin ristiin rastiin meneviä erilaisia tassun jälkiä, kelkkojen ja suksien jättämiä jälkiä ja kuuntelin lintujen laulua.
  Jäin sitten nauttimaan uimarannan hyppytornin kupeeseen auringonsäteistä,joiden lämmin suukko tuntui poskellani niin ihanalta - oikein tunsin kuinka auringonvalon antama energia virtasi suonissani,ja koko kehoni imi säteitä kuin janoinen hietikolla viimeistä vesipisaraansa - oma aurinkopaneelini sai taas virtaa jaksaa, ja hymy karehti kasvoillani - taas on yksi talvi takanapäin,ja selvisin siitäkin kuin ihmeen kaupalla.

      Kevät todellakin on nyt saapunut, se on aivan selvää,eikä vaan epätoivoisen mieleni tuotoksia.
Kevään tulo merkitsee myös sitä, että uskollinen kumppanini punainen paholainen pääsee super huoltoon.
Vein sen eilen Nummelaan hyvään pyöräliikkeeseen täyshoitoon, ja tilattiin siihen upouudet renkaat,jarrupalat ja uudet ketjut, entiset olivat aivan äärirajoilllaan jo.
Renkaatkin ovat nyt vähän entistä leveämmät, ja lisäksi kuvioidut ja pistosuojatut, joten todellakin iso harppaus parempaa kohti. Tuskin maltan odottaa,että saan jaokkini takaisin ja pääsen nielemään hänen kanssaan kilometrejä.

             Myös tämä minun  blogini on saanut sekä uuden nimen kuin myös ehomman ulkoasun, ja olen siihen nyt oikein tyytyväinen.
Pyrin pitämään tämän blogin valoisana ja ajatuksiltaan ja energiavirraltaan positiivisena ja iloisena.
Sen sisältö tulee olemaan pitkälti näissä minun erilaisissa pyöräretkissäni,ja mitä ne tuovat tullessaan. Sen lisäksi luonto ja eläimet saavat oman osansa tästä blogista, kuin myös hyvä ruoka: lähiruoka,pientuotanto ja kotimaisuus.....

  Maailmassa on aivan tarpeeksi kurjuutta ja ikäviä asioita,että minun pitäisi niistä täällä kirjoittaa - ellei siihen joskus ole jotain erityisen painavaa syytä.
Toivon kuitenkin, että valoisuus ja elämänilo,joka minusta kuplii,tarttuu muihinkin - ja mottoni "antaa hyvän kiertää " näkyisi myös täällä.
   Elämä aidoimmillaan sykkii maalla ja pienissä kylissä, ja luonto vetää minua aina puoleensa kuin magneetti,luonto on minun kirkkoni,sieltä ammenan voimani.
Kun lähden pyörällä kiertelemään, niin jo valmiiksi pieni asuntovaunu kotini muuttuu vieläkin pienemmäksi, sillä silloin pääosin kotini on pieni teltta.
Kun saan yösijan jonkun ystävällisen ihmisen luota, silloin toimin periaatteella antaa hyvän kiertää ja vaihdantatalous nostaa päätään - kun kulkurille ovi avataan,hän vastaa siihen ystävällisyydellä ja antaa oman panoksensa näiden ihmisten elämään siksi pieneksi hetkeksi,kun jakaa sitä elämää heidän kanssaan.

        Toiset on luotuja kulkemaan..minä olen todellakin yksi näistä ihmisistä - minä janoan uusia kokemuksia ja elämyksiä,ja koko maailma on minun kotini. Ahtaat meluisat kaupungit eivät ole minua varten, minä haluan kulkea tuulen mukana - vapaana, sielu ja sydän auki, elää hetkessä - suurella sydämellä ...

    Valoa ja lämpöä päiväänne ja ihania keväisiä ulkoiluhetkiä!!!!

1 kommentti: