perjantai 2. helmikuuta 2024

Kun yksi ovi sulkeutuu....

 






    Olen   puntaroitunut asioitani,  ja miettinyt tulevaisuuden suunnitelmiani.
Näinollen päätin keskeyttää koulun ja lopetin  kokkiopintoni  --->> palaan työelämään nykyisissä tehtävissäni eli tarjoilijana - ammatti, josta pidän edelleen valtavan paljon, ja jonka puitteissa on mahdollisuus kehittää omaa osaamistaan hyvinkin laajasti.

    Jatkan keittiöopintojani työelämän puitteissa esim.keittiöapulaisen satunnaisina  työkeikkoina ,(  ilman painetta  tutkintotavoiteesta ) tarjoilijan töideni ohessa,  sekä etenkin harrastuksena.

Koska varsinkin harrastajana voin keskittyä just niihin ruokajuttuihin, mitkä minua kiinnostaa , niillä arvoilla, jotka ovat minulle merkityksellisiä.

Varsinkin luonnontuotteiden käyttö keittiöissä kiinnostaa minua suuresti ; villiyrtit,marjat,sienet ja tähän aion panostaa enemmän aikaani .

  Haluan myös omalta osaltani tukea pieniä/pienehköjä yksityisyrityksiä , joko ihan asiakkaana tai työntekijänä ( tai molempia) .
En soisi, että kaikki uniikki ja persoonallinen jäisi isojen firmojen jalkoihin , vaan toivoisin että kaikille löytyisi elintilaa ja mahdollisuus kukoistaa.


Palatakseni tuohon alkuun...
Olen iloinen siitä, että minulla on rohkeus lähteä kokeilemaan eri asioita , ja rohkeutta myös epäonnistua projekteissani ja keskeyttää niitä tarvittaessa , jos joku homma ei tunnu ottavan tulta alleen.
Näistä eri kokeiluista , oli kyse työpaikoista, opiskeluista, tai mistä tahansa muustakaan, oppii aina kuitenkin jotain uutta , myös itsestään.

  Vaikka saankin " palautetta" olevani sitoutumiskyvytön tai hätäinen ( nopeat liikkeet ovat näyttäviä)  tai muuten vaan " a walking disaster 😉" , niin voin joka ilta katsoa peiliin ilman mitään häpeää , sillä mitään en kadu.
Minä teen kaiken täysillä  suurella sydämellä , tai en ollenkaan - mikään puolivillainen tai kädenlämpöinen ei kiinnosta.

Eipä tarvia sitten vanhana mummona katkerana miettiä " entä jos" , kun voi sanoa :" what a ride" .

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin

Ansku

Ps. Helmikuun kuukauden viini tulee viikon päästä , stay tuned 😘

  


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti