lauantai 23. maaliskuuta 2013

Yksin, mutten yksinäinen


                                           









         Syvä hiljaisuus, 
parvekkeelta korviini kantautuu tuulikanteleen vieno ääni.

Tämä hiljaisuus voisi olla painostavaa,  muttei se sitä ole. 
Miellyttävä, rauhoittava - sitä se on.
 Kahvikuppi kädessäni ja gorillatossut varpaiden lämmittäjänä asettaudun olohuoneeseen. 
Nojatuoli kehoittaa minua istuutumaan , ja tekemään oloni mukavaksi.
 Noudatan kehoitusta, ja uppoan sen pehmeään syleilyyn. 
Kirjahylly hiipii vierelleni ja tarjoaa minulle lukemista. 
Kiitän sitä kohteliaasti , ja otankin käteeni kirjan , jota en ole vielä ehtinyt lukea.
Jalkalamppu sytytttää valonsa, että näkisin paremmin, 
 ja jalkarahi jää kiltisti paikalleen, jotta voisin lepuuttaa omia jalkojani sen päällä.

    Elottomia huonekaluja, elottomia esineitä, ja silti ne tekevät olostani kotoisan ja viihtyisän.
 Vaikka olenkin nyt yksin, en ole yksinäinen.

    Sydämessäni monta minulle rakasta ihmistä muistuttaa siitä , että vaikka he eivät olekaan täällä ja tässä hetkessä minun kanssani, niin he ovat siellä missä ovat...ja minä olen siellä heidän kanssaan, heidän sydämissään.

Siemaisen kahvia, herkuttelen kekseillä ja kääriydyn huopaan. Turvallinen olo, hyvä olo..
...hymyilen ja pian vaivun uneen - yksin, mutten yksinäisenä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti